Matematik Dersine Nasıl Çalışılmalı

Aşağa gitmek

Matematik Dersine Nasıl Çalışılmalı

Mesaj tarafından ahmathduran Bir 21/8/2008, 13:37

Matematik Dersine Nasıl Çalışılmalı

Matematik şekil, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki bağıntıları inceleyen bir bilim dalıdır. Matematik öğrenmede temel amaç insanlarda doğuştan var olan düşünebilme kabiliyetini geliştirmektir. Matematik, karşılaştığımız olayları ve problemleri inceleyen, araştırma ve karşılaştırma yaparak her konuda mantıklı düşünmeye ve doğruyu bulmamıza yardımcı olan bir bilim dalıdır.

Matematik dersi asla ezberlenmemesi, sebep ve sonuç bütünlüğü içerisinde öğrenilmesi gereken bir derstir. Bu yüzden dersi derste öğrenme ilkesi ön plandadır. Tutulan notlar yardımıyla konunun ana mantığı göz önünde bulundurularak bireysel çalışmalar yapılmalıdır. Matematik dersindeki çalışmalar bir yıla dağılmalıdır. Sınav öncesine sıkıştırmak öğrenciyi başarısız kılar. Matematik soruları sayılar yardımıyla problem çözebilme, matematiksel ilişkilerden yararlanabilme ve düşünme yeteneği geliştirme niteliklerine sahiptir. Öğrenci, sorunun ne anlama geldiğini kavramak için dikkatli bir şekilde -gerekirse altını çizerek- soruyu okumalı, önce çok iyi anlamalı ve çözümü yaparken işlem hatası yapmamalıdır. İşlemin bitiminde mutlaka çözüm kontrol edilmelidir. Matematiğe ait bazı sorular eleme veya şıkları kullanma yoluyla çözülebilmektedir.

Matematik dersinin bir yetenek işi değil çalışma işi olduğu keşfedilmelidir. Matematiğin eğlendirici yanını bulup aslında tüm konuların eğlenceli ve anlaşılabilir olduğunu hissedene kadar çalışmaya devam edilmelidir. Anlatılan konuların geriye dönük çalışması hemen yapılmalıdır. Matematik dersine karşı yaklaşmak ve biraz ilgi göstermek başarıyı artırır.

Matematik dersini diğer derslere ait konu ve sorulardan ayıran seçici özellikler nelerdir?
Matematik, fen ve sosyal bilimler gibi yoruma dayalı olan bir bilim dalı değildir. Yani soruyla ilgili bilinmesi gerekli olan bir bilgi vardır. O bilgi bilinirse soru büyük oranda çözülebilir. Yoruma dayalı derslere göre emeğin karşılığının alınması daha kolay olan bir derstir.

Matematik dersinde başarılı olabilmek için;
Öğrenciler öncelikle işlem hatalarını gidermeli ve matematik korkusunu yenmelidirler. Konuları her gün tekrar edip, çözümlü sorular yeniden çözülmelidir. LGS’de çok soru sorulan konular tespit edilmeli ve bu konular üzerinde çalışmalar yapılmalıdır. Son olarak öğrencinin bilgi eksiklikleri olup olmadığını kontrol etmesi ve bu eksiklikleri giderdikten sonra çok soru çözerek pratiğini artırması gerekmektedir.

Ayrıca Öğrenciler:
Derse hazırlıklı gelmeli
Öğretmeni derste dinleyiniz, dersi kaçırmamalı
 Yazarak ve şekil çizerek çalışmalı
Günlük işlenen konuları aynı gün evde bol bol tekrar etmeli
Ezberden uzak bol alıştırma çözmeli
Önce sorulan soruda ne demek isteniyor onu anlayıp, sonra çözüme geçmeli
Genel kurallar ve teoremleri ezberlemeden öğrenmeli (Nereden, nasıl geldiğini bilmeli)
 Mümkünse bir arkadaşınızla birlikte çalışmalı, eksikler karşılıklı olarak tamamlanmalı
İşlenen konuyla sorulan soru arasında bağlantı kurarak, çözüm için hangi bilginin kullanılacağı iyi tespit edilmeli
O anda başka bir şey düşünmeden o konuyla ilgili bildiğiniz şeyleri kafanızda canlandırarak hangi bilginin kullanılacağına karar verilmeli
“BEN BU İŞİ YAPARIM” diyerek başlamalı. Korkmamalı.
Anlaşılmayan konular öğretmene anlayıncaya kadar sorulmalı

GEOMETRİ
Geometri iki ve üç boyutlu uzayda yüzeyler arasındaki hacim, alan, uzunluk ve açı ilişkilerini inceleyen bir derstir. Özellikle mühendislik alanında olmak üzere her türlü sayısal bilimin temelinde geometri vardır. Tamamen mantık yürütmeye, zeka gücünü artırmaya ve pratik düşünme yeteneğini kazandırmaya yönelik bir derstir.

Ayrıca şekillerle düşünmeyi ve işlem yapabilmeyi, üç boyutlu bir düşünce yapısı kazandırarak şu an içinde bulunduğumuz ortamdaki tüm şekiller hakkında bir fikir sahibi olmamızı sağlar.

Geometri şekilli sorular ağırlıklı olduğundan verilere bakılmalı, bunlar şekle taşınmalı ve veriler nasıl kullanılır diye düşünerek çözüme ulaşılmalıdır. Hiçbir bilgi gereksiz değildir. Veriler gerekli ve yeterlidir. Ayrıca öğrenci soru üzerinde ilave çizimler yaparsa yani yardımcı doğrular çizme becerisi kazanırsa derste daha başarılı olacaktır.

Geometri sorularını çözebilmek için her şeyden önce matematiğin köklü sayılar, rasyonel sayılar ve birinci dereceden bir bilinmeyenli, birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem çözümlerini iyi bilmek gerekir. Konu konu ilerlenmeli konu sırası bozulmamalıdır. Çok soru çözülmelidir. Geometride esas olan ezbercilik değil yorum gücüne sahip olmaktır.

Geometri dersini diğer derslere ait konu ve sorulardan ayıran seçici özellikler nelerdir?
Geometri dersi şekil ağırlıklı, görmeye dayanan sorulardan oluşur. Salt bilgi soruları yoktur. Ayrıca tartışmasız, kesin sonuçları vardır. Sorular çözülürken verilenlerin yanında hayal gücü, mantık, ilave çizgiler kullanılır. Geometride en iyi kaynak öğretmendir. Öğretmenden yeteri kadar faydalanılmalıdır. Dersler takip edilmeli ve sonra tekrar edilmelidir. Ayrıca Dersanem Dersanesinin kitaplarındaki, testlerindeki ve soru bankalarındaki sorular çözülmeli, çözülmeyen sorular ile ilgili konular tekrar edilmelidir.

Geometri dersinde başarılı olabilmek için matematik ve geometriye hak ettiği kadar değer vermek ve zaman ayırmak gerekir.

Geometri sayısal branşların temel ve ayırt edici dersidir. Kaçırılan her net yarışta bir adım geriye düşmektir. Bu sebeple geometri dersinde başarılı olabilmek için öncelikle bu dersin lüzumuna inanmak gerekir.

Ayrıca öğrenciler
Derse hazırlıklı gelmeli
Öğretmeni derste dinlemeli, dersi kaçırmamalı
Yazarak ve şekil çizerek çalışmalı
 Geometrik kavramları öğrenmeli
Özellikle üçgenle ilgili özellikler mutlaka en güzel şekilde bilinmelidir. Gerekirse üçgenle ilgili soruları çözmeye başlamadan önce bu özelliklerin bir kâğıda özeti çıkarılmalıdır.
Bütün bu özellikleri çevremizdeki üçgen şekillerle bağlantısını kurmaya çalışmalı
 Mutlaka ama mutlaka günde en az 25 geometri sorusu çözülmeli
Soruda verilenlerin mutlaka o sorunun çözümünde kullanılması gerektiği unutulmamalı. Bunu kullanırken de verilenin hangi özellikle ilgili olabileceği tespit edilmeli
Derste en güzel şekilde anlasanız bile tekrar ederken: “Daha değişik nasıl yapılabilir?” sorusuna cevap aramadığınız müddetçe o anladığınız buharlaşıp, kabınız yine boş hale gelecektir.
LGS de matematik sorularının üçte birinin Geometri sorularından oluştuğu akıldan çıkarılmamalıdır.

Matematik ve geometri dersleri hangi kaynaklardan çalışılmalıdır?
Fatih Dersanesi’nin matematik, geometri kitabındaki ve dersanem dergisindeki çözümlü olan sorular önce çözümleri kapatılarak çözülmeli sonra cevaplı sorulara dönülmelidir. Geçmiş yıllarda çıkmış LGS soruları da soru bankalarından çözülerek sınav soruları hakkında fikir sahibi olunmalıdır.

ahmathduran
Öğretmen

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 21/08/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz