Matematikçinin Yeri Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ÇOK ÇALIŞMA VERİMLİ ÇALIŞMA MIDIR?

Aşağa gitmek

ÇOK ÇALIŞMA VERİMLİ ÇALIŞMA MIDIR? Empty ÇOK ÇALIŞMA VERİMLİ ÇALIŞMA MIDIR?

Mesaj tarafından ahmathduran 21/8/2008, 13:25

ÇOK ÇALIŞMA VERİMLİ ÇALIŞMA MIDIR?
Öğrencilerin pek çoğu,zamanlarını dersle geçirdikleri halde yeteri kadar başarılı olamamaktan şikayet ederler.Çalışma zamanı ve süresi ile dinlenme zamanını ve süresini iyi ayarlayamadıkları için verim düşer.Çalışmaya karşı bezginlik oluşur.Derslere ilgisizlik başlar.
Bu nedenle unutulmamalıdır ki,kitap-defter başında uzun saatler geçirmek,çalışmak demek değildir.Amaç çok değil,verimli çalışmak olmalıdır.İlgiyi,konuları,zamanı en iyi şekilde kullanmak,verimli ve uygun çalışma yöntemidir.




VERİMLİ ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN ETMENLER
(NEDEN VERİMLİ ÇALIŞAMIYORUZ?)
Çalışmak için oturan bir insanın dikkatini dağıtan faktörler ya çevreden gelir,veya kişinin kendi zihninden kaynaklanır.Bu sebeple çalışma ortamının belirli özelliklere sahip olması öğrenmeyi kolaylaştırır ve çalışmak için ayrılan zamandan en üst düzeyde yarar sağlanmasına imkan verir. Verimli çalışmayı engelleyen ortamdan kaynaklanan sebepleri şöyle düzeltebiliriz:
-Çalışma odası mümkün olduğu kadar fazla sıcak ve soğuk olmamalı,iyi havalandırılmalı ve sessiz olmalıdır.
-Ders çalışırken müzik dinlememeli.
-Ders çalışılan ortamdaki poster,afiş ve resimler,dikkatin dağılmasına en büyük etkendir.Bunlar sınırlandırılmalı.
-Çalışma masasına oturmadan çalışma masassına oturmanın uyarıcı rolü fazladır.Bu nedenle,yatarak, yerde ders çalışılmamalı.
-Çalışırken gerekli malzemeler etrafta saaçılı olmamalı,ihtiyaç duyulan her şey el altında bulunmalıdır.
Verimli çalışmayı engelleyen ve düzeltilmesi gereken zihinsel etkenler:
-Hayal kurmak
-Yersiz endişelere kapılmak

HAYAL KURMAKTAN VE YERSİZ ENDİŞELERDEN NASIL KURTULURUZ?

Hayal kurmak,çalışmayı ve çalışmadaki verimi düşürür ve çok yaşanan bir olaydır.Böyle bir durumda hayalinizi kendinize bir ödül olarak verin. "Bu çalışma bittiğinde kendime 10 dakika hayal kurma molası vereceğim" deyin.Çalışma bitince,hak ettiğiniz süreyi kullanın.Eğer kapıldığınız hayalden kendinizi çekemiyorsanız,bitirin ve çalışmaya öyle başlayın. Endişelerin başında "sınavda başarılı olacak mıyım? Ya olamazsam? v.s." olumsuzluklar yatar. Bu durumda şunları düşünün:
"Bu olumsuzlukları düşünmek benim işimi kolaylaştırıyor mu?"
"Bu düşünceler amacıma hizmet ediyor mu?"
Cevaplarınız doğal olarak "hayır" olacaktır.Dolayısıyla yapılacak en etkili şey,bu kuruntulardan uzaklaşmaktır. Verimli çalışamamaktaki bir diğer neden de,çalışma sonlarında geri bildirim yapılmamasıdır.Geri bildirim mümkün olduğunca kısa sürede (çalışmadan hemen sonra) yapılmalı,ve sonuç iyi değerlendirilmelidir




VERİMLİ ÇALIŞMAYA NASIL GÜDÜLENEBİLİRİZ?

Güdülenme yani motivasyon, zihinsel v fiziksel olarak varılmak istenen hedefe odaklanmak olarak tabir edilebilir. Tıpkı araba sürmeye benzer bu; nereye gideceğinizi arabaya binmeden ve sürmeye başlamadan önce bilmeniz gerekir. Motivasyon, düşünce ve eylemle beraber başarının ve verimin anahtarıdır.
Genellikle başarısız çocuk, motivasyonu eksik olan çocuktur. Motivasyonu geliştirmek için çocuğun kendine olan güvenini kazandırmak, ailenin en önemli görevi olmalıdır. Anne ve baba ilgilerini geliştirmesi için yeterli kapasiteye sahip olduğu konusunda çocuğu teşvik etmelidir. Bunu sağlamak için küçük yaştan itibaren fırsatlar oluşturur ve bu fırsatları değerlendirmesi için çocuğu cesaretlendirir.
Teşvik edici tutum çocuğu araştırmaya ve yeni şeyler öğrenmeye yöneltir. Örneğin, gelişimin ilk yıllarında çocuk sulu hamurun nasıl kek haline geldiğini merak eder. Anne bu etkinliği çocuğu ile paylaşırken, kekin çöpe atılma riskine rağmen kendi kekini yapması için ona fırsat vermelidir. Motivasyon(Güdülenme) okuldaki öğrenci davranışlarının yönünü, şiddetini, kararlılığını belirleyen en önemli güç kaynaklarından biridir. Okul ve sınıfta meydana gelen öğrenme güçlükleriyle disiplin olaylarının önemli bir kısmının kaynağı güdülenme ile ilgilidir. Öğrencilerin bir kısmının bazı derslere ve okula karşı geliştirdikleri olumsuz tutumları ve öğrenme çalışmalarından zevk almalarını ve onların başka faaliyetlere yönelmelerine neden olur. Öğrenmek için her öğrenci öğretme-öğrenme sürecini istekli katılmak, öğrenmenin gerektirdiği ilkelere uymak ve çalışmak zorundadır. Bu nedenle öğrenme için gerekli güdülenmeyi sağlamak okulun ve öğretmenlerin öncelik taşıyan görevlerindendir.
Güdülenmiş ile güdülenmemiş öğrenci davranışları arasında farklar vardır. Hareketlerde kararlılık devamlılık ve ısrar vardır. Bir başka deyişle güdülenmiş davranış güdülenmemiş davranışlara göre şu farkları gösterir:
• İlgi duyma ve dikkat etmede süreklilik
• Davranışın yapılması için çaba göstermeye ve gerekli zamanı harcamaya isteklilik
• Konu üzerine odaklaşma-kendini verme ve güçlüklerle karşılaşıldığında istenilen davranışı yapmaktan vazgeçmeme, sonuca gitmede kararlılık.
Okulda öğretme-öğrenme süreci içinde yukarıda belirtilenleri yapabilen öğrenci yüksek derecede güdülenmiş demektir



AHMET DURAN / MATEMATİK ÖĞRETMENİ

ahmathduran
Öğretmen

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 21/08/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz